Piszemy dobre emocje

Choć możesz kojarzyć mnie z seksoerotyczną stroną życia, zapewniam Cię, że bezustannie się rozwijam – głównie w obszarach pomocy psychologicznej.

W ramach doskonalenia swoich umiejętności, w maju 2020 roku ukończyłam czterotygodniowy kurs pisania terapeutycznego, który przygotował mnie do prowadzenia zajęć i używania tego narzędzia w pracy z klient(k)ami. Podczas wielu warsztatów i spotkań indywidualnych przekonałam się, że takie pisanie działa i inspiruje pozytywne zmiany.

Wiem z doswiadczenia, że wielu osobom, które poznały dobroczynny wpływ pisania, np. w formie dziennika, trudno zmobilizować się do prowadzenia regularnych zapisków. Postanowiłam więc stworzyć grupę, która będzie praktykować wspólne pisanie dla lepszego samopoczucia.

Zewnętrzna struktura w postaci grupy to zobowiązanie, ale też rytuał, które naprawdę pomagają w zadbaniu o własny dobrostan.

Na czym polega Pozytywnik?

Pozytywnik to trzy spotkania online w tygodniu, podczas których odnajdujemy i wzmacniamy przyjemne emocje, a także uczymy się je wyrażać i o nich mówić. Każdy tydzień poświęcony jest jednej emocji, której przyglądamy się z trzech różnych poziomów: rozpoznawania, samych siebie oraz relacji z innymi osobami, otoczeniem i kulturą. Pomagają nam w tym specjalnie ułożone ćwiczenia. Na każdej sesji jest ich trzy, z których najkrótsze trwa 3 minuty, a najdłuższe – 10 minut. To wystarczająca ilość czasu, aby zgłębić temat i zadać sobie ważne pytania, która nie przytłacza. Regularność i treściwość – te cechy sprawiają, że trzy czterdziestominutowe sesje w tygodniu przynoszą naprawdę niesamowite efekty w postaci poprawy samopoczucia i zwiększenia samopoznania.

Podczas każdej z edycji programu grupa pracowała z innymi emocjami, które nie powtarzają się w ramach kolejnych odsłon. Ćwiczenia dotyczyły m.in. wdzięczności, radości, dumy oraz miłości.

Czym Pozytywnik nie jest?

Pozytywnik nie jest kursem pisania. Podczas sesji nie skupiamy się na składaniu pięknych zdań, tworzeniu świata przedstawionego czy oddziaływaniu słowem na czytelników. Pisanie terapeutyczne polega przede wszystkim na wyrażaniu siebie – tak, jak potrafimy – i nieedytowaniu myśli. Nie trzeba uważać się za osobę kreatywną czy „potrafiącą pisać”, aby poznać dobroczynny wpływ pozytywnego pisania terapeutycznego.

Zapiski pozostają całkowicie prywatne i nie trzeba się nimi dzielić. Między ćwiczeniami jest natomiast miejsce na dyskusję, dzielenie się refleksjami i wymianę doświadczeń.

Jakie są korzyści z udziału w Pozytywniku?

Osoby uczestniczące w trzech edycjach programu deklarowały znaczną poprawę samopoczucia, redukcję stresu i lęku, a także zwiększenie uważności względem przyjemnych emocji i tego, kiedy się pojawiają.

Pozytywnik wyrabia też nawyk pisania dla lepszego samopoczucia, które jest działaniem porządkującym i uspokajającym. To idealne miejsce dla tych osób, które siadając przed czystą kartką, mają pustkę w głowie.

Ponieważ grupa spotyka się online przez Zoom, poziom uczestnictwa dopasowany jest całkowicie do Twojego komfortu. Jeśli lubisz dzielić się przemyśleniami i dyskutować – jest to miejsce dla Ciebie. Jeśli preferujesz ciche uczestnictwo i anonimowość – z pewnością odnajdziesz się w programie.

Dołącz do Pozytywnika…

… poznaj siebie i wiele wspaniałych, otwartych osób!

Nie chcesz lub nie możesz wziąć udziału w pełnym, 3-tygodniowym programie? Spróbuj pozytywnego pisania terapeutycznego podczas jednorazowych wydarzeń specjalnych! Są to warsztaty tematyczne, podczas których wykorzystujemy technikę pisania terapeutycznego. Najbliższe sesje:

brak :(

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zamówić indywidualną sesję lub warsztat dla Twojej organizacji, skontaktuj się ze mną: [email protected]